Dag 2

De har vart en snöig och grå dag idag men de stoppar inte oss. Alice oc jag har vart å handlat och gått den dagliga promenaden ändå. Trodde de skulle bli sol idag me, för jag var upp vid 6 tiden och fixa lite välling till pluttan å då var solen påväg upp. Men sen när vi var gick upp vare snö, snö å snö så långt ögat nådde. De har nu äntligen lugnat sig lite, så hoppas på sol tills imorron. Har sån tur att jag har farmor Mary å Olle till hjälp, dom har koll på de mesta. Farmor kollar pannan å skickar Olle på uppdrag ha ha. Men sen om han gör som hon sagt är en helt annan femma, för de kan liksom komma nått annat för påvägen till panna å fårhuset. Ja men dom är för gulliga ändå. Farmor Mary vill bara vara barnvakt hon, fort de är nått så tycker hon jag ska lämna Alice där. Så hon fick sin vilja igenom, Alice fick vara där när jag elda och skötte fåren. När jag kom in till dom satt Farmor Mary, Alice och Olle på soffan å kika på TV, jag ångrar att jag inte hade kameran med mej för de hade blivit ett toppen kort. Alice trivs som fisken i vattnet när hon får all uppmärksamhet och får göra precis som hon vill.
Lite kort får visa hur dagen har sett ut.

Leka är de bästa som finns =)




Mammas lilla hjälpreda när vi skulle tända pannan. Sen har vi i familjen en förkärlek till pannlampor, så även denna lilla dam.

Alice har fått sin första tandborste idag. Hon visste direkt hur man skulle göra. Tydligen en väldigt rolig leksak.

Ja de var allt för idag, nu blire Hänt Extra och ett glas vatten sen blir de sängen.
Mors å Grankott


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas att du inte har allt för tråkigt, nu när du vart ensam. Kram

2010-03-23 @ 22:02:59
Postat av: carro

nejdå millis de är lugnt, vi har fullt upp varje dag =)

2010-03-24 @ 14:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback