Vilken dag

Va mycke solen gör för sinnet. Man blir så glad när den skiner, ingenting är omöjligt liksom.
Annars så har de vart en riktig slappar dag, tog sovmorron till å börja me. 10:00 vakna jag me huvudvärk, inte lätt å sova för länge. Alice vakna till hon me men så kröp hon lite närmare mej å somna om igen, finns nog inge bättre. Fick lirka mej upp, för jag ville ju såklart inte väcka henne.  Jag hann me frukost å lite små pyssel innan hon ville vakna. Pigg som en nötkärna låg hon å ropa på mej. Bara man öppnar sovrumsdörren så ligger de där en liten tjej å lyser starkare än solen. Önskar att jag me hade ett sånt morron humör. Efter mycke bus å skratt tog vi oss upp. Så ja min dag hade inte kunnat börja bättre.

Nepp nu äre bara å invänta att gubbe ska komma hem.

Mors å Grankott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback